patent
Marka
MarkaDegeri

Markayı Değerli Yapanlar

Eğer bir markanız varsa hiç düşündünüz mü tüketiciniz niye sizin markanızı tercih ediyor?

Sizin markanızın hangi niteliği veya nitelikleri onun kararına yön veriyor? Ya da tam tersi, rakip markayı neden tercih ediyor? Hangi nitelikleri onu cezp ediyor?

Bir marka sahibinin ya da yeni bir marka geliştirecek herkesin bu sorulara cevap bulması gerekecektir.
Bu soruların cevabı markanız ile ilgili stratejik kararları almanızı kolaylaştıracaktır.

Markanın mevcudiyeti, markanın varlığı karmaşık işlevsel ya da duygusal algıların bir bütünüdür. Bu algılara sebep olan tüketicinin markanızın sahip olduğuna inandığı niteliklerdir. Demek ki bu niteliklerin gerçekten var olması ve doğru bir iletişimle iletilmesi gerekecektir.

Marka geliştirilirken ve yönetilirken marka sahibi, tüketici için markanın temel yarar ve niteliklerini vurgulamalıdırlar.
Marka kimliği ve ardında yatan işlevsel ve duygusal yararlar, uzun dönemli farklılık avantajı ve tüketici sadakati için hizmet ederler.
Marka sahibi, gelir ve karını arttırmak için markanın hangi işlevsel ya da duygusal nitelikleri üzerine yatırım yapacağına karar vermelidir.
Geçerli marka niteliklerinin sayısı ve birbirleriyle olan karmaşık ilişkileri bu kararı zorlaştırmaktadır.

Marka sahibi her gün aşağıdaki sorulara daha çok muhatap olmaktadır:
•Pazarlama ve marka için ne kadar yatırım yapmam gerekir?
•Hangi pazarlar, tüketiciler, markalar ve kanallar en yüksek geri dönüşü sağlayacaktır?
•En yüksek değeri hangi strateji yaratacaktır?
•Markam rakiplerime ve hedeflerime göre ne kadar başarılıdır?

Her tüketicinin, markanın niteliklerden yararlanması ve bunun marka varlığı üzerindeki etkisi aşağıdakilere göre değişecektir:
– Günün farklı zamanları veya yılın farklı mevsimleri
– Yaş dönemi ve refah seviyesi
– Ürün seçeneklerini denemesi
– Kendi veya başkası adına tüketmesi
– Satın alma niyeti
– Akranlarının baskısı
– Mevcut sosyal alışkanlıklar
– Fiziksel durumda değişiklik
– Dış olaylar
Niteliklerden yararlanma ve bunun marka varlığı üzerindeki sonuçları herhangi bir birey ya da tüketici grubu için sabit değildir. Tüketiciler Fiyat farkını öder Kazançlar artar risk azalır
Tüm bu sonuçları elde edebilmek için marka sahibi, marka varlığına yön veren nitelikleri belirlemeli ve onlar üzerine gereken yatırımı yapmalıdır.
Değerli bir markadan daha değerli bir işletme varlığınız olamaz!

reklam ajansı